6 juni 2022

Samana ’t Lichtpuntje Kapellen bestaat 30 jaar.

Tijd om de aandacht te vestigen op deze mooie vereniging. Team cd&v Kapellen dankte de vrijwilligers na de eucharistieviering op 15 mei, het einde van de ‘Week van de Zorg’.

Voorzitter mevrouw Pascale Van de Wiele gaf ons een inkijk in de dagelijkse werking van Samana ’t Lichtpuntje, de vroegere CM Ziekenzorg in Kapellen-Centrum. Chronische zieken en hun mantelzorgers krijgen van ’t Lichtpuntje steun en warmte. Het geeft aan hen de moed en kracht hun moeilijke weg verder te zetten.

Onder impuls van zuster Andrea startte Pascale Van de Wiele deze missie vanuit de parochie Sint-Jacobus de Meerdere.

30 jaar later kan ze terugblikken op een mooie periode waarbij persoonlijke aandacht en genegenheid, een luisterend oor, momenten van ontspanning en samenzijn centraal stonden.

Omdat de werking van deze vereniging volledig steunt op vrijwilligers, zijn nieuwe helpende handen altijd welkom.

Jij bepaalt zelf waar en wanneer je je als vrijwilliger inzet. De taken zijn heel uiteenlopend. Ze gaan van ziekenbezoek bij mensen thuis tot het uitdelen van koffie tijdens een samenzijn in groep en zoveel meer.

De deur staat voor iedereen open. Iedereen is welkom als lid of als vrijwilliger.

Team cd&v Kapellen maakte een podcast: een diepgaand gesprek over de werking van ’t Lichtpuntje, haar vrijwilligers, maar vooral ook over de chronische zieken en hun mantelzorgers. Zij hebben behoefte aan een lichtpuntje en quality-time in deze voor hen moeilijke periode.

Beluister onze podcast:

Pascale Van de Wiele in gesprek met onze communicatieverantwoordelijke Els Van Cleef.

Link: Podcast 30 jaar Samana 't Lichtpuntje in gesprek met Pascale

Op de foto tijdens de bedanking:

Els Van Cleef - Annemie Verhoeven en Marc Dekkers van Team cd&v Kapellen samen met Pascale Van de Wiele en Gaby Williame, de 2 voorzitters van 't Lichtpuntje.

Podcast in aanwezigheid van onze voorzitter Marc Dekkers

In de pers: Samana ’t Lichtpuntje Kapellen bestaat 30 jaar – Polderke