Maaike Van Overloop, huisarts en onze fractieleider, zet mee haar schouders onder het project:

Beter zorgen voor wie niet meer beter wordt.

Een maatschappelijk debat over hoe we aan deze laatste fase vorm kunnen geven voor een kwaliteitsvol levenseinde.

Haar oproep:

Beter zorgen voor wie niet meer beter wordt...

Doe mee en deel jouw mening, jouw idee, jouw ervaringen!

Het Palliatief debat: jouw idee

Het Palliatief debat: het traject

Kom op tegen Kanker neemt het initiatief om een breed maatschappelijk debat te organiseren.

Daarbij kijken we niet alleen naar kankerpatiënten, maar hebben we oog voor iedereen die lijdt aan een levensverkortende aandoening.

We willen van zoveel mogelijk kanten inzichten krijgen over hoe een naderend levenseinde eruit moet zien.

We mikken op de massale participatie van iedereen die van ver of dichtbij betrokken is bij het thema:  experten, zorgvoorzieningen en zorgverstrekkers, patiënten, mantelzorgers en hun verenigingen, vrijwilligers en individuele burgers.

Het verwachte resultaat is een gedragen visietekst over het ‘gezicht’ van de palliatieve sector van morgen, dat als basis kan dienen voor verschillende concrete optimaliseringsacties en verbeterinitiatieven vanuit de sector zelf enerzijds, anderzijds gerichte beleidsaanbevelingen ten behoeve van de verantwoordelijke overheden.