Op zondag 10 mei is ereschepen Jos Hendrikx van ons heengegaan, hij werd 91 jaar.

Jos Hendrikx

Onze afdeling kreeg maandag namiddag 11 mei het droevige nieuws door dat ereschepen Jos Hendrikx op 91 jarige leeftijd van ons heen ging.

We zijn Jos erg dankbaar voor zijn jarenlange gedreven inzet binnen onze Kapelse gemeenschap; voor wie hij was als mens en wat hij voor onze partij en onze gemeente betekende.

Wij wensen zijn familie en dierbaren veel sterkte toe om dit grote verlies te kunnen verwerken.

De mooie momenten doorheen zijn leven zullen blijvend verder leven in onze herinneringen.

Onze innige en oprechte gevoelens van medeleven en deelneming.

Tussen 1983 en 1995 maakte Jos als schepen deel uit van het gemeentebestuur.

Hendrikx werd geboren op 28 maart 1929. Sinds 1977 vertegenwoordigde hij de Christelijke Volkspartij (CVP) in de gemeenteraad. In 1983 werd hij schepen.

Van 1983 tot 1995 had hij de bevoegdheden verkeersveiligheid en grensoverschrijdende problematiek. Tussen 1983 en 1992 was hij ontwikkelingssamenwerkingsschepen. Van 1989 tot 1995 was hij verantwoordelijk voor leefmilieu. Ten slotte vielen sociale zaken en volksgezondheid tussen 1992 en 1995 onder zijn bevoegdheden.

De ereschepen speelde een prominente rol in de opstart van de Putse Grensfeesten. Naar aanleiding van het Jaar van het Dorp in 1978 en onder zijn impuls ontstond de Raad van het Dorp. Het is die Raad die nog steeds de jaarlijkse Putse Grensfeesten organiseert. Van dat orgaan was Hendrikx erevoorzitter.

Daarnaast stond hij aan de wieg van de gemeentelijke raad voor ontwikkelingssamenwerking (GROS).

Ook voor het gemeentebestuur van Kapellen is het overlijden van Jos Hendrikx een groot verlies. “Het gemeentebestuur van Kapellen wenst haar oprechte deelneming aan te bieden en leeft intens mee met zijn familie”, klinkt het.

Wegens de coronamaatregelen vindt het afscheid plaats in intieme kring.

Condoleren kan digitaal via www.janketelaars.be of via Familie Jos Hendrikx op het adres Begrafenissen Jan Ketelaars op de Guyotlei 9 in Kapellen.