Philippe Henquet neemt de fakkel over van Maaike Van Overloop

Beste leden en vrienden van CD&V Kapellen

Dr. Maaike Van Overloop, ons gemeenteraadslid, geeft om professionele redenen haar mandaat in oktober 2020 door aan Philippe Henquet.

CD&V Kapellen zet hiermee de verjonging van de afdeling opnieuw in de kijker.

Philippe Henquet is 39 jaar en gehuwd met Leen Lansloot. Hij is de papa van Manon en Victor. In 2017 kwamen zij als jong gezin in Kapellen wonen.

Philippe is onze mobiliteitsdeskundige en werkt voor bedrijven met mobiliteitsachtergrond en voor de overheid.

Zijn ervaringen en visie betekenen zeker een meerwaarde voor onze gemeente.

We zijn Maaike zeer dankbaar. Ze nam in januari 2019 haar mandaat in de gemeenteraad met veel enthousiasme op. Als een echte leider loodste ze CD&V Kapellen naar een nieuwe weg vooruit.

Het engagement van een gemeenteraadslid brengt heel wat werk met zich mee:  je zetelt in de gemeenteraad; je houdt je dossierkennis bij; je woont raadscommissies bij; met een gezond kritisch oog volg je het beleid op en breng je nieuwe punten aan. Daarnaast ben je zoveel mogelijk aanwezig op allerlei activiteiten in de gemeente en zijn er ook nog de vergaderingen binnen CD&V en daarbuiten.

Niemand had Corona kunnen voorspellen.

In deze Covid-19 gezondheidscrisis is Maaike als huisarts ook de Medisch coördinator Covid voor Antwerpen, Stabroek, Schoten en Wommelgem en staat ze aan het hoofd van de 4 ELZ’s (Eerstelijnszones) in het noorden en centrum van Antwerpen. Dit is uiteraard een functie met een zeer grote verantwoordelijkheid. Maaike volbrengt nu haar volgende grote missie binnen volksgezondheid.

Ons verbaast het niet dat er in deze crisistijd op iemand met zo’n expertise en talent als Maaike beroep wordt gedaan. Ze zal op deze manier haar maatschappelijk engagement nog voor veel meer mensen waarmaken.

Maaike blijft in de toekomst als bestuurslid onze ploeg ondersteunen.

Met Philippe als gemeenteraadslid & mobiliteitsdeskundige en met Maaike en haar ervaring in de gezondheidszorg bouwen we samen, met uw steun, aan een mooie toekomst voor Kapellen!

Uw voorzitter

Artikels in de pers: