Philippe Henquet

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen, Bestuurslid

Philippe Henquet staat tweede op de lijst van CD&V Kapellen voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Waar kom ik vandaan?
    Ik ben geboren en opgegroeid in Ekeren, waar ik gedurende 15j de jongerenploeg van de CD&V-afdeling mocht uitbouwen en later ook de rol van voorzitter opnam.

Wat houdt me bezig in mijn vrije tijd?
    Mijn familie en onze kinderen. Samen ravotten, fikse
    (berg-)wandelingen maken, van lekker eten genieten, lezen en gezelschapspelletjes. Op vakantie combineren we dit het best!

Wat doe/deed ik beroepshalve?
    Ik geef als projectmanager mobiliteit -bij InterWaas- de mobiliteit mee vorm in het Waasland. Mobiliteit bepaalt meer en meer onze dagelijkse keuzes. Het definieert waar we gaan en staan: naar het werk of naar de sportclub met de auto of toch met de fiets? Maar mobiliteitskeuzes dringen zich ook op waar we wonen. Wanneer je wil gaan shoppen komt de onvermijdelijke vraag hoe je zal gaan, fietsen, het openbaar vervoer gebruikt, of met de auto? Ik hoop daarin steeds voor slimme oplossingen te kiezen, zodat onze gemeente veilig, aangenaam en leefbaar kan blijven voor iedereen, ongeacht welke keuze je maakt.

Waarvoor mag je me altijd wakker maken?
    Een goede discussie. Niets zo leuk om met iemand te wisselen van gedachten! Zo zie je wat de ander drijft, wat iemand belangrijk vindt en vooral; waarom we de keuzes
    maken zoals we dat doen. Is het uit gewoonte? Omdat we er nog niet ├ęcht over hebben nagedacht of omdat we niet alle alternatieven kennen?

Hoe wil ik u overtuigen?
    Met goede argumenten wil ik je verleiden tot een nieuw inzicht. Discussies voer je het best met een open geest en respect voor een andere mening.