CD&V nieuwsbrief, september 2013
28/09/2013

Kom naar onze pannenkoekenslag

Op zondag 06 oktober houden we onze 3de overheerlijke pannenkoekenslag.

3e Pannenkoekenslag !

Zondag 06 oktober van 14u tot 17u in den Biz

We genieten samen, met onze familie en vrienden, van onze overheerlijke versgebakken pannenkoeken! Voor de kinderen is er een springkasteel aanwezig!

Praktisch: Den Biz: Eikendreef 3

Kinderen: 3,00 € - 1 pannenkoek met frisdrank  Volwassenen: 5,00 € -  2 pannenkoeken met koffie

Julien Breugelmansstraat

Op de gemeenteraad van 9 september ll. stelde de CD&V fractie voor om in de Julien Breugelmansstraat een maximum snelheid op te leggen van 30 km/uur.  Dit om de veiligheid van de zwakke weggebruiker en alle bewoners uit de straat te verhogen.  Het bestuur kon ons hierin niet volgen, volgens hen gaat het om perceptie bij de mensen.

Groot was onze verbazing dan ook dat er, niettegenstaande het negatief advies van het bestuur, toch borden 30 km/u in de straat werden geplaatst…..bleek om een vergissing te gaan … de meerderheid volgde per ongeluk de oppositie…het mag niet goed zijn …

CD&V kiest resoluut voor een globale aanpak voor alle sportvelden

CD&V KIEST RESOLUUT VOOR EEN GLOBALE AANPAK VOOR ALLE KAPELSE SPORTVELDEN

Vroeger hadden onze sportclubs velden om “u” tegen te zeggen. Reeds jaren merken we dat dit geen prioriteit meer is voor het Bestuur. Ook deze zomer werden de Kapelse voetbalvelden weer “aangevuld” met zand van zeer bedenkelijke kwaliteit (steentjes, glas, …). CD&V Kapellen wil een halt toeroepen aan deze toestanden en alle sportvelden weer opwaarderen.

Wij vragen het Bestuur om een allesomvattend meerjarenplan op te stellen, zodat het onderhoud van alle Kapelse sportvelden volwaardig aangepakt wordt.

Dorpsplein

Voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober ll. beloofden de twee meerderheidspartijen Open-VLD en N-VA aan hun kiezers om de toegankelijkheid van het Dorpsplein te verbeteren.  Beiden partijen gingen nog een stap verder en hadden de intentie om het Dorpsplein te verfraaien, meer groen zou voorzien worden.  10 maanden later moeten we vaststellen dat het Dorpsplein er nog steeds even grijs bij ligt en het nog steeds even moeilijk begaanbaar is.

Op de gemeenteraad van 9 september ll. stelde CD&V het bestuur de vraag wanneer ze deze verkiezingsbelofte zouden nakomen.   De bevoegde schepen stelde dat hij het zal meenemen…..wordt vervolgd.

VOORZITTER:
 Bert Mertens

Fractieleider:

Raadslid:

OCMW-raadslid:

De agenda en verslagen van de gemeenteraad staan op onze site.

In principe is de agenda één week voor de gemeenteraad beschikbaar, dus kom regelmatig een bezoekje brengen aan onze site om op de hoogte te blijven van wat er zoal gebeurt in onze gemeente.

Ook onze tussenkomsten en vragen verschijnen op onze site.

Van zodra we de verslagen digitaal van de gemeente krijgen zetten we ze ook op onze site.
Link naar onze site http://kapellen.cdenv.be/