Nieuwjaarsreceptie was geslaagd

woensdag, 25 januari, 2017
Nieuwjaarsreceptie was geslaagd

CD&V Kapellen en CD&V Ekeren hielden hun nieuwjaarsreceptie in 't Bruggeske

Op zondag 22 januari organiseerden de CD&V-afdelingen Kapellen en Ekeren gezamenlijk hun nieuwjaarsreceptie in 't Bruggeske te Kapellen.

Met een hapje en een drankje werd er gezellig bijgepraat en werden nieuwjaarswensen uitgewisseld.

Gastsprekers waren vicepremier Kris Peeters en ex-CEO van het Havenbedrijf en baron Eddy Bruyninckx. Kris Peeters hield een pleidooi voor het wij-verhaal van CD&V en benadrukte het sterke werk dat de regering verzette. Eddy Bruyninckx, zelf een Kapellenaar, werd in 2016 tot baron verheven en maakte ook tijd om te komen spreken op de nieuwjaarsreceptie.

Voorzitter van CD&V Kapellen, Dries Overlaet-Michiels,  blikte in zijn speech terug op de activiteiten van de afdeling in 2016. Zo organiseerde CD&V Kapellen onder meer een beurs over elektrische fietsen, zette ze mensen van de zorg in de bloemetjes, kaartte ze de verkeersveiligheid aan, was er een opruimactie in de gemeente en moedigde ze shoppen in Kapellen aan.

Kortom CD&V Kapellen wist in 2016 klemtoon te leggen op verscheidene partijstandpunten. Daarnaast werd benadrukt dat  CD&V Kapellen over de financiën met betrekking tot de nieuwbouwsite van het dienstencentrum zal waken. Ook zet de partij in op betaalbaar wonen en denkt ze dat een sociale kruidenier een meerwaarde kan betekenen in Kapellen.

Ook op sociale media was CD&V Kapellen erg actief en er werden CD&V-kranten verdeeld in Kapellen in het jaar 2016.

De afdeling CD&V Ekeren maakte anderzijds bekend dat de huidige voorzitter Philippe Henquet naar Kapellen zal verhuizen in juni 2017. Daardoor kan hij niet langer voorzitter zijn van de afdeling in Ekeren. Hij wordt opgevolgd door Jelle Steenackers.

Zie foto's via onderstaande link.

Met vriendelijke groeten,

Het Partijbureau,