Beurs elektrische fietsen was geslaagd!

zondag, 14 mei, 2017
Beurs elektrische fietsen was geslaagd!

Zondag 14 mei organiseerde CD&V en ACV Kapellen voor het tweede jaar op rij een beurs over elektrische fietsen in de Eskapade te Kapellen.

Na een succesvolle eerste editie vorig jaar daagden ook dit jaar heel wat geïnteresseerden op voor de e-bikebeurs. Dankzij de samenwerking met lokale fietsenhandelaars kon men gericht vragen stellen aan de vakmensen ter plaatse. Er was de mogelijkheid om een proefrit te maken op de parking van de Eskapade.

Om 14 uur gaf B2Bike een presentatie met extra uitleg over de voordelen rond elektrisch fietsen en waar de recreatieve fietser op dient te letten bij het onderhoud. Er waren ook complimenten voor aanwezige volksvertegenwoordigers Jef Van den Bergh en Dirk de Kort voor het gebruik van de speedpedelec op de openbare weg. Na de presentatie werd een aanwezigheidstombola gehouden met als hoofdprijs gratis tickets voor Plopsaland. Een Kapellenaar won de hoofdprijs!

CD&V Kapellen, ACV en de verscheidene fietsenhandelaars kijken terug op een geslaagd evenement. Koning Fiets wint langzaam de aandacht en harten van de Kapellenaars! CD&V Kapellen legt al langer de nadruk op de fiets als het vervoersmiddel om onze dorpskern opnieuw leefbaarder te maken. Kiezen voor Koning Fiets is kiezen voor meer beweging, het klimaat en een leefbaardere dorpskern. De fiets als vervoersmiddel voor woon-werkverkeer vraagt ook om veilige en toegankelijke fietspaden. CD&V Kapellen is blij met de fietsostrade die door onze gemeente loopt maar vraagt aan het gemeentebestuur ook veiligere oversteekplaatsen aan deze fietsostrade door Kapellen.