cd&v nieuwsbrief november 2017
06/11/2017

CD&V Kapellen moedigt shoppen in Kapellen aan

Tijdens de Halloweenavond van afgelopen vrijdag deelde CD&V Kapellen snoepjes, chocolade pompoentjes, uit aan mensen die kwamen winkelen in Kapellen. CD&V wou zo haar dankbaarheid tonen aan de winkelende mensen die op die manier mee zorgen voor de boterham van de Kapelse Middenstand. In totaal werden 400 snoepjes uitgedeeld.

Met deze actie vraagt CD&V Kapellen aandacht voor het winkelen in eigen dorp. Door lokaal te winkelen bespaar je geld en tijd, er zijn immers minder verplaatsingskosten. Tevens is de service vaak ook beter en je bouwt een band op met de lokale handelaars. Bovendien heeft de middenstand van Kapellen veel te bieden.

CD&V Kapellen vond het Late Night Shoppen in Halloweensfeer een mooi initiatief en zag vele blije mensen. Veel kinderen en zelfs volwassenen waren mooi verkleed. “Beleef! Kapellen, de middenstand  en de verenigingen van Kapellen verdienen een pluim voor het tot stand komen van dit evenement” aldus CD&V Kapellen.

CD&V Kapellen heeft de kosten voor aanleg van de fontein niet goedgekeurd in tegenstelling tot wat de bevoegde schepen beweerde

Eind september stelde onze fractieleidster Sonja Janssens ( in de GVA, HLN en het Polderke) namens CD&V Kapellen vragen bij de timing van de werken op het Dorpsplein. Voor CD&V Kapellen is het immers onbegrijpelijk dat de fontein niet voorzien was bij de initiële aanleg van het Dorpsplein.  Immers enkele jaren na de heraanleg wordt het plein nu grotendeels opnieuw opgebroken. De aanleg heeft destijds ongeveer 1,7 miljoen euro gekost en voor de fontein is nu een budget voorzien van 460.000 euro. Bovendien merkte CD&V Kapellen op dat sinds de aanleg van het Dorpsplein er systematisch geld werd uitgetrokken om verbeteringswerken uit te voeren.

Kosten die vermeden hadden kunnen worden, indien het bestuur meer bedachtzaam had gehandeld.

Schepen voor Openbare Werken Koen Helsen noemde in “Het Laatste Nieuws” van 17 oktober 2017 de opvatting van CD&V onbegrijpelijk en verweet CD&V dat ze kritiek hadden op iets wat ze mee goedgekeurd hadden door hun goedkeuring te geven aan  de begroting, met daarin de kosten voor de aanleg van de fontein.. (Zie reactie K. Helsen:  https://www.hln.be/regio/kapellen/cd-v-noemt-fontein-op-dorpsplein-slechte-planning~ae2517ce/)

Onjuist zo blijkt: de notulen van de desbetreffende gemeenteraad werden opgezocht en het bleek dat CD&V zich had onthouden over de begroting.  CD&V Kapellen heeft dus de begroting, met daarin de kosten voor de aanleg van de fontein, helemaal niet mee goedgekeurd.

We stellen ons  op als een constructieve politieke partij en betreuren dan ook de foutieve informatie van de schepen. CD&V Kapellen vroeg dan ook een rechtzetting, want nu wordt informatie verspreid die niet klopt. Spijtig genoeg publiceerde “Het Laatste Nieuws” de rechtzetting niet.

Het Dorpsplein blijft ook voor discussies zorgen bij de burgers.  Ook op sociale media blijven de burgers discussiëren over de meerwaarde van de fontein, andere burgers stellen dan weer vragen bij de timing. CD&V Kapellen volgt het dossier van nabij op.

Kermisloop Putte - Ook CD&V Kapellen was aanwezig

Een delegatie van CD&V Kapellen was ook aanwezig op de kermisloop in Putte, zowel lopers als supporters lieten het beste van zichzelf zien. Maandagavond 16 oktober was de twaalfde editie van de loop, met 1.500 hardlopers en 400 kinderen die meeliepen in de kidsrun voorafgaand aan de wedstrijd. Na de wedstrijd was het tijd voor wat ontspanning en een lekker fris drankje.

Als CD&V Kapellen zijn we blij dat we aan dit mooie evenement in Putte konden meedoen.

Verkiezingen 2018 - uw inbreng telt.

Zondag 14 oktober 2018 zijn het de gemeenteraadsverkiezingen. Momenteel zijn we met z'n allen druk bezig de gemeenteraadsverkiezingen voor te bereiden, zowel met de opmaak van het programma als met de zoektocht naar gemotiveerde kandidaten. Heb je ideeën voor het programma? Of wil je graag kandidaat stellen voor de verkiezingen? Of ken je mensen die wel interesse hebben om op te komen mail dan naar info@cdenvkapellen.be

Bij CD&V telt elke mens en heeft elk lid de mogelijkheid om zijn/haar stem te laten horen. Samen maken we het programma! We hopen dat we samen een sterk resultaat kunnen realiseren met CD&V in 2018. Met uw steun is dat mogelijk!

Fractieleider :  Sonja Janssens

Raadslid :  Anneke Groenewege - De Lie