CD&V nieuwsbrief april 2017
18/04/2017

Beurs over elektrische fietsen op zondag 14 mei !

Vorig jaar hadden we voor de eerste maal een beurs over elektrische fietsen georganiseerd. Omwille van het succes vorig jaar doen we het dit jaar opnieuw! Altijd al eens een proefrit willen maken op een elektrische fiets of nood aan extra uitleg ? Zet 14 mei alvast in uw agenda!

Verschillende fietsenhandelaars zullen aanwezig zijn om deskundige uitleg te geven!

Place to be is Eskapade met adres Kapelsestraat 233, 2950 Kapellen. Zondag 14 mei 2017 van 10u tot 17u! Hopelijk tot dan!

Zin om mee te gaan spoorfietsen op 17 juni ?

Zaterdag 17 juni gaan we met CD&V Kapellen spoorfietsen. Wat houdt dat concreet in? Je fietst over hetzelfde enkel spoor heen en terug met een pauze tussen de heen- en terugrit. Eerst trap je zo’n 5 km van Kapellen naar Brasschaat, waar je kan uitrusten, iets kan eten en drinken, of gedurende een uurtje verder op ontdekking kan gaan in de omgeving. Nadien vertrek je in omgekeerde richting opnieuw van Brasschaat naar Kapellen.

Onderweg moet je twee keer afstappen om barelen open te maken om veilig een weg over te steken. Op twee plaatsen moet je ook even afstappen om de spoorfiets te keren op een draaiplatform.

1. Kapellen -> Brasschaat

duur: ongeveer 60 min

Klaar voor vertrek? Neem plaats op een spoorfiets en trap zo’n 5 km van het vertrekpunt naar het militair vliegveld van Brasschaat. Onderweg fiets je tussen het groen langsheen historische bunkers en over de Antitankgracht. Wie geluk heeft spot onderweg misschien een ree, of wordt vergezeld door vlinders die de spoorfiets gebruiken als rustplaats. Genieten en plezier maken is de boodschap!

2. Pauze aan het militair vliegveld met café “Perron Noord”

duur: ongeveer 60 min

Hier neem je even afscheid van de spoorfiets voor een welverdiende pauze. Aan het militair vliegveld kan je in één van de oude militaire gebouwen van Kamp Noord – waar de soldaten vroeger vliegopleiding kregen - van dinsdag tot en met zondag tussen 11u00 en 18u00 terecht in het gezellige “café Perron Noord” voor een drankje of hapje. Op het terras heb je een mooi uitzicht op het vliegveld, waar tijdens het weekend nog actief gevlogen wordt. De allerkleinsten kunnen zich uitleven in het speeltuintje. Je kan ook steeds je eigen picknick meenemen en opeten op de daarvoor voorziene picknickweide.

3. Brasschaat -> Kapellen

Duur: ongeveer 50 min

Na een pauze keer je per spoorfiets terug naar het vertrekpunt in Kapellen.

Eindelijk gehoor naar onze actie van 2012!

Onze actie van 11 oktober 2012 aan het station voor meer parking en camerabewaking aan de fietsstalling begint te lonen. Na jarenlang geduld wordt ons voorstel, weliswaar niet helemaal maar toch gedeeltelijk, door het gemeentebestuur van Kapellen uitgewerkt.  Zeer binnenkort zouden de camera’s geplaatst worden. We volgen het op en houden u op de hoogte.

Oktober 2012, intussen vier jaar en half geleden… hierbij nog twee foto’s van onze actie van toen!

CD&V Kapellen heeft nieuwe secretaris.

Na een lange zoektocht hebben we een nieuwe secretaris gevonden. Evi Degheldere, momenteel woonachtig in Wuustwezel, is de nieuwe secretaris. Kortelings zal ze verhuizen naar Kapellen.

Onze vorige secretaris was Ann Van Assche.

We wensen Evi veel succes toe!

Anneke De Lie legt eed af in de gemeenteraad

Anneke De Lie heeft in de zitting van de gemeenteraad van 20 maart de eed afgelegd in handen van de voorzitter van de gemeenteraad.

Wij wensen Anneke veel succes toe!

CD&V Kapellen bedankt zorgverleners en vrijwilligers in de zorg.

In kader van de "Dag van de Zorg" bezocht CD&V Kapellen op zaterdag 18 maart verscheidene woonzorgcentra om alle zorgverleners en vrijwilligers in de zorg te bedanken voor hun dagelijkse inzet en toewijding. Vorig jaar kregen ze bloemen cadeau van ons, dit jaar kregen ze pralines. De zorgverleners konden het gebaar appreciëren en gingen met een glimlach terug aan het werk.

Ronny Van Thillo, Anneke De Lie, Sonja Janssens, Dries Overlaet-Michiels en Philip Brughmans deden mee aan deze actie. Wil u ook graag mee doen aan de volgende actie? Geef ons zeker een seintje!

Onze actie werd ook gretig opgepikt door de lokale media. Zo schreven de Gazet van Antwerpen en Nieuwsblad een artikel over onze actie. Ook de radio bracht verslag uit, Sonja lichtte de actie toe op radio 2.

Toen we nadien een broodje aan het eten waren in de Promenade, werden we prompt door een vrouw aangesproken die over onze actie hoorde op de radio.

Fractieleider :  Sonja Janssens

Raadslid :  Anneke Groenewege - De Lie